San Nicolás - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Elke Brouwer de Koning - WaarBenJij.nu San Nicolás - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Elke Brouwer de Koning - WaarBenJij.nu

San Nicolás

Blijf op de hoogte en volg Elke

05 December 2015 | Spanje, Oviedo

In 't land van de goedheiligman is 't elke dag fiësta.
Het maakt niet uit, het komt wel goed, keep calm en houd siësta.
Aan heiligen een overschot, maar juist de allerbestâh
is hier volslagen onbekend, die case moet ik maar restâh.

In 't land van de goedheiligman eet men tapas en tortilla.
Drinkt men sidra, bier en heel veel wijn en soms een keer tequila.
Maar geen speculaas, geen pepernoot, geen marsepeinen villa.
Als 't hier niet zo fantastisch was, zou 'k er hard van zijn gaan gillâh.

In 't land van de goedheiligman schijnt elke dag de zon.
Toch liggen alle winkels vol met kerstvoer als turrón.
En als het 's avonds kouder wordt misschien een wijnbonbon.
De bedelaar daar op de hoek zingt vast een kerstchanson.

In 't land van de goedheiligman is 't eind van 't jaar in zicht.
Dat merk je als student dus ook goed in het onderricht.
Want als je tot herhaling elke keer weer wordt verplicht,
is de verleiding toch te groot en schrijf je een sintgedicht.

In 't land van de goedheiligman nog eventjes genieten
van taal, cultuur en 'tuurlijk feest, ook zonder zwarte pieten.
En dan is het moment al daar, dan mag ik op visite.
Dan ruil ik de tortilla in voor ouderwetse frieten.

Dag, lieve goedheiligman, 't is al bijna voltooid.
Ik heb me al die weken naar de Spaanse stijl geplooid.
Maar 't is iets wat je pas ontdekt als niemand snoepgoed strooit:
veel Nederlandser dan vandaag voelde ik me nooit.


  • 05 December 2015 - 17:13

    Tim:

    Wat goed dat dit gedicht mij er plots aan doet denken
    dat ik of iemand anders frituurvet bij moet schenken

  • 08 December 2015 - 19:56

    Andre:

    Jouw PC/Tablet is net een repeteergeweer, ik schreef het meen ik al. Een spervuur van berichten.
    Daar kunnen we gewoon niet tegen op.
    Waar haal je al die energie vandaan, terwijl je tegelijkertijd ook nog moet studeren, tripjes maakt in de omgeving en sociale contacten onderhoudt !!
    Kerst komt er nu snel aan en daar kijk je vast reikhalzend naar uit.
    Wij gaan je op 2e Kerstdag ontmoeten. Heel gezellig.
    Liefs.
    André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Een half jaar studeren in Oviedo!

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6821

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Januari 2016

Een half jaar studeren in Spanje

Landen bezocht: